Noi, noii poeţi

Poezia contemporana epigonii liric
Suntem noii poeţi, fugiţi dacă vreţi! Oricum scăpare n-aveţi
Ne doare-n punctuaţie, suntem poeţi
şi fiind permis în poezie totul absolut,
nu ne-a ajuns că versul alb făcurăm slut,
nu ne-a ajuns aşa că v-a răspuns
dorinţa de-a ne face afirmaţi
şi luându-ne de mână semidocţi şi agramaţi
la poezia voastră sfânt-am atentat,
la poezia voastră sfânt-am atentat...

Suntem noii poeţi şi suntem mulţi,
feriţi-vă de noi când ne-ntâlniţi!
Suntem smardoi şi suntem nesimţiţi,
suntem smardoi şi suntem nesimţiţi,
suntem noii poeţi şi suntem mulţi,
feriţi-vă de noi când ne-ntâlniţi!

Ca ploşniţa de pat v-am invadat,
la început un individ timid, apoi o colonie,
am sfâşiat şi profanat-am sfânta poezie,
ca ploşniţa de pat v-am invadat,
asta ni-i mulţumirea că ne-aţi tolerat...


smardoi = puşcăriaş, bătăuş, temut de ceilalţi deţinuţi;
ni-i = ne este (pronume + verb)

Post-scriptum: Mai nou a apărut pe siteul www.agonia.ro, site care se vrea de promovare a poeziei româneşti, o generaţie de poeţi care militează pentru scoaterea semnelor de punctuaţie din poezie. Nu mă miră faptul că respectivii au făcut front comun şi refuză să le folosească din moment ce nu le înţeleg rostul. Se vede asta şi în poeziile lor, nu se prea împăcau deloc cu lighioanele malefice care le stricau ziua. Puneţi mâna pe carte, copii! Aveţi pretenţii de-a vă număra printre oamenii care-au avut grijă de limbă şi ne-au lăsat-o moştenire dar voi o terfeliţi şi-o lăsaţi în mizerie. Nu zic că n-ar trebui să apară special pentru voi şi un curent neliterar numit cacao / cacaoism / cacaoard (-ÁRD, -Ă elem. „peiorativ, depreciativ”. (< fr., germ. -ard) ) dacă tot o ardeţi caca în poezie (cacaoard = o ard caca), în care să vă includeţi cu toţii. Aşa cel puţin ştim pe care să să vă ocolim şi pe care nu. Urmează să propuneţi să renunţăm la diacritice, apoi la ortografie ca într-un final să ne obligaţi să renunţăm la limbă. Stop! Prea multe s-au furat în ţara asta, opriţi-vă totuşi la limbă dacă aveţi respect pentru martirii noştri care au murit pentru ea, pentru noi. Nu lăsaţi ignoranţa din voi să iasă la lumină! Eu zic: Pân-aici! V-aţi permis prea multe! Prea multă prostie, prea exagerate pretenţii. Pentru voi cel ma potrivit ar fi realfabetizarea. Din cunoştinţele mele încă se mai fac cursuri gratuite. Profitaţi de ocazie şi umpleţi rândurile! Văd că ştiţi şi tare mult vă mai place în turmă. Totuşi puţină igienă culturală, turmă...turmă dar totuşi sunteţi oameni, nu? Sper...

Damaschin James Robert Papa

Absolvent al Facultății de Litere din Craiova, specializarea limba și literatura română - Limba și literatura engleză. Legenda spune că la nașterea mea Înțelepciunea, Răbdarea și Bunul-Simț mi-au dăruit ochi să văd dincolo de suflet, urechi să aud dincolo de gânduri și minte să-i luminez pe cei care-au trăit în întuneric.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu