Totul costă

Bani prostie tata internet
Plăti-vom cu toţii într-un final!
Timpul se scurgea undeva prin '98, cred că atât era,
nu mai ţin minte, oricum nu contează,
ideea de bază e faptul că voiam ceva
ş-anume i-am spus direct:
- Tată vreau internet!
- Pe mă-ta vrei! Mi-a răspuns el cu emfază.
- Nu, pe bune mă, chiar vreau internet! Du-te ş-adă!
Înnebunit că n-o poate scoate la capăt
şi văzând că nu se-nţelege cu mine,
tata alergă, alergă, alergă de-l luară dracii
şi-i arseră tălpile, ştie el bine,
să-mi facă hatârul, la toate ghişeele se interesă
ş-ajunse la concluzia că e prea scump şi era ce-i drept.
Cum nu-l putea lua pe-un ciur de făină de la amanet,
alergă până-n stradă la un club numit Cafe Internet.

Abordă la birou o operatoare cochetă:
- Sar' mâna, aş dori internet pe dischetă!
- Nu e posibil, domnule dragă, mă tem că nu vă putem servi!
Vedeţi dumneavoastră, dacă aţi ştii... internetul e mare
si aşa fiind, n-are loc pe-o dischetă ne-ncăpătoare...
Mă rog, acelaşi lucru i l-am zis şi eu dar fiind căpos,
nici n-a vrut să audă, deşi jur că i-am zis frumos.
Treaba lui, el şi-a ostenit picioarele, nu eu,
putea să m-asculte, cu toate că nu-s Dumnezeu să le ştiu pe toate
dar cel puţin la IT mă pricep şi-mi ies, de mic copil fiind, ca pe roate.

A venit acasă-njurând şi terfelind în gând săraca femeie,
care internetul molcom adunat pe dischetă nu vru să-i deie
şi măcar de-ar fi fost vina ei, dar ce să ceri, ce să vrei,
ce s-aştepti de la un om care cântăreşte totul în lei?

Mă-ntrebaţi care-i morala poveştii?
Totul costă, indiferent dacă ştii sau nu ştii.
Timpul, ignoranţa, prostia, iubirea, toate au un preţ pe care cu toţii-l plătirăm,
dacă n-ai făcut-o încă, stai liniştit, urmează să vii!


ATENŢIE:  Acest poem este o satiră şi trebuie tratat ca atare!

"SATÍRĂ, satire = s. f. Scriere în versuri sau în proză în care sunt criticate defecte morale ale oamenilor sau aspecte negative ale societăţii, cu intenţii moralizatoare; ♦ Categorie estetică din sfera comicului, care critică cu violenţă şi caricatural pe cineva sau ceva. [Acc. şi: sátiră] – Din fr. satire, lat. satira. 
IT =  acronim care priveşte Tehnologia Informaţiei [< engl. IT "Information Technology"] 
adu / adă = forme ale modului imperativ, persoana a II-a, nr. singular pentru verbul "a aduce"
(să) dea / deie = forme ale modului conjunctiv prezent, persoana a III-a, nr. singular/plural pentru verbul "a da"
= interj. (fam.) 1. Cuvânt de adresare către una sau mai multe persoane de sex masculin, mai rar feminin, care marchează între vorbitori un raport de la egal la egal sau de la superior la inferior; bă. 2. Cuvânt folosit pentru a exprima nemulţumire. [Var.: măi interj.] – etimologie necunoscută"
        (Sursă definiţii: Dicţionarul explicativ al limbii române, Ediţia a II-a revăzută şi adăugită, Academia Română, Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan”, Editura Univers Enciclopedic Gold, 2009)

Damaschin James Robert Papa

Absolvent al Facultății de Litere din Craiova, specializarea limba și literatura română - Limba și literatura engleză. Legenda spune că la nașterea mea Înțelepciunea, Răbdarea și Bunul-Simț mi-au dăruit ochi să văd dincolo de suflet, urechi să aud dincolo de gânduri și minte să-i luminez pe cei care-au trăit în întuneric.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu